onsdag 9 mars 2016

Silversmide, Ringar & blåsor.

Idag for jag lycklig och stolt ( med högerhanden full av blåsor ;o) till posten med dagens leverans av silversmide. Inte klokt så kul det är när jag tänker på hur många smycken vi faktiskt får smida folks kärlek på! Olika bredder, storlekar och tjocklekar.
Några med maskingravyr av diamantnålen, några med djupfräst gravyr och andra med handstansad text. Ett förlovningsringpar med fastlödda silverhjärtan på insidan, mellan namn och datum.
Silverringar alla smidda på beställning, hantverk med kärlek. 


                            
En silversmideshög, Ringar i olika design.
En annan riktigt rolig sak! 
Jag ringde banken idag, kom såklart inte till "mitt bankkontor" i min stad, utan till telefonbankens växel och pratade först med en trevlig gosse ( japp, han lät mycket yngre än mig! ;o) och sedan en kvinna som nog var lite äldre än mig.
Bad om att få lite information skickad och när hon fick höra min mailadress ;

"Men? Är det inte ett företag som gör namnsmycken?!.. Är det ditt företag?!"

Jahaarå, jo, det är ju jag... :D

"Då har ju jag köpt namnhalsband från dig!" Hon lät så himla glad och berättade hur nöjd och glad hon var över smycket...

Inte klokt så roligt att höra, vi log gott mot varandra genom telefonen!

En riktigt härlig dag, med lite solsken på det.
Och en ren, vit stor blåsa på mitt pekfinger sitter opunkterad kvar. Mitt arbete sätter sina spår, det gör det. ;)
Godnatt!

Inga kommentarer: