torsdag 27 december 2007

Mitt Pyre är ledsen om kvällarna...

Min älskade lillunge har börjat strula lite vid läggdags...
Man har varit så "bortskämd" med att man bara behövt lägga honom i spjälisen och liksom; "Godnatt-natt" och gå ut.
Nu är han lite ledsen och hojtar en stund...

Man blir ju ledsen i själen själv ju...

En Velourbeklädd 1½årimngskropp med tårar på kinderna, står lutad mot spjälorna och ruskar lite.
-"Mammaaaa?..."
-"Maaaaaamaaaaaa?....."

Älskade lille barn...

Brorsorna i rummet bredvid kommer ut.
-"Mamma, Charlie vill att du kommer."...

Jooo.. Visst...
Jag går in och hjälper lilleman lägga sig ner igen. -"Nattnatt, Nu skall ju Charlie sova. Nattnatt."
Går utoch stänger dörren.

Den lille tystnar. Älskade, älskade.

Jag lutar örat mot dörren.
Vet att hans mjuka kind ligger mot kudden.
Föreställer mig hans mjuka pyamas mot hans hud.
Nallen bredvid kudden.
Hans ögon sluter sig i mörkret.
Handen med de små varma fingrarna ovanpå täcket.
Ro i själen.

Sov gott, min Älskade!... Sov lugnt, snart komemr jag och kryper ner i min säng, alldeles bredvid din...

Inga kommentarer: