lördag 1 december 2007

Silver, silver silver.

Nu innan jul kan man kalla det en ordentlig julrusch...
Beställningslistan är gedigen, liksom mina Smycken.

Varenda kväll, natta barn, på med babywatchen och ut i Silververkstaden!
Varenda Smycke, något speciellt!

Läckert faktiskt, om man tänker på det.
Att varje namn jag stansar in har en stor betydelse för någon!

Jag blir så glad att jag kan!
Att jag med mina händer, skitiga och med en och annan reva och blodblåsa kan göra smcyekn som andra tycker om!

Mina barn har såklart fått varsitt halsband, och ibland vill de ha dem på sig.
På lille Charlie ser det extra roligt ut då det hänger fram över Snickarbyxorna nere på magen.
Men han låter det hänga där, bryr sig inte nämnvärt.

Storgrabbarna undrar varför deras brickor är kortare än Charlies, och jag förklarar att det beror på att deras namn är olika långa.
Roligt nu, då de vill börja lära sig läsa!

De skriver en del siffror felfritt, och kan skriva sina namn.
Varje plagg och varje sko skall vara märkt med respektive namn.
Roligt det där. När de har fyra likadana skor, så ska det i alla fall vara ett par som är den enes egna egendom, och nåde den som i förbifarten tar fel!

Klart att de skall ha egna skor förressten!
Bara det att det varit min slöa genväg, att ha likadana till dem och sedan inte märka dem.

Nu är det förbi.
Nu är var och en grej, deras egen.
Vad det är häftigt att leva med barn!

Inga kommentarer: