onsdag 26 december 2007

Strålande Jul!!

Vilken UNDERBAR jul vi har haft!!!!!!
Helt fantastiskt!!!!!
Så innerligt härlig att jag inte haft tid att blogga eller datorisera alls!

Vi har haft mamma och pappa och min farmor här i två hela dagar!

De kom på julafton med kassvis med klappar!
Morfar var så glad att han minsann köpt det största paketet, och var så stolt att han skulle få överlämna det till någon som önskat sig just detta!
(Jag visste vad det var eftersom jag varit köp-hjälp md just detta! En ENORM kandelaber på 150cm, till min Bror och hans nyblivna sambo.)

NOT!
Själv ruvade vår lilla familj på en ÄNNU större klapp, just till MORFAR!! *haHAA!!*

Där alla klapparna var utdelade, och alla satt nöjda och lyckliga bland julklappspapper, kalendrar för 2008, nya strumpor, duschmunstycken, hemlagad knäck, armbandsur och smycken. Jag fick av min älskade man ett ATTLING halssmycke med lång kedja i 18k Guld. "Genie" som jag önskat mig - i silver!!...
Då fann vi ett litet väl inslaget paket kvar under julgransfoten, som ju var morfars.

I en frukostflingslåga ett kort på vers. "Gå ut i garaget"...

Förvånat, och med blick som en unge på julafton (?!!) visste han först inte vart han skulle titta.
Så tittade han på mig.
-Jäkla UNGE!...

Jag tog honom under armen, och stretade iväg mot garaget.
Efetr oss kom resten av julfirarna och vi gick i procession med morfarn först.

På golvet i garaget, en enorm kartong, omslaget med vitaste lakan. Ovanpå en teckning (jag har inte ritat teckningar på säkert 20 år!!!) "God Jul, Morfar"

Han såg på mig.
-Är ni inte kloka?!

Jag med kameran i högsta hugg.

Han drar av det vita lakanet...

Inga kommentarer: