lördag 27 december 2008

Dagarna runt Jul...



I några dagar har jag haft det så lungt och skönt...
Imorse var pappan tvungen att jobba, och åke hemifrån redan 02.30.
Jag och barnen låg i vår säng ända tills 08.30, då kurrade lillemans mage och han skrålade efter frukost.
Ut i köket med sig och på med julegröt!
Nya favoritfrukosten här i huset.
I alla fall för 60% av oss.
Jag och Emil vägrar...

Vår dag har förflutit i familjens tecken.
Vi var ute hela förmiddagen, rustchade i kanan och backen - på den lilla frostiga snön som fanns kvar på grässtråna.
På det jättekana jag köpte till barnen då de var små...

Sedan matade vi fåglarna som dessvärre inte vågade sig fram eftersom det läääääät så mycket på vår tomt..;o)

Lunchen tillagade jag och lilleman medans 6åringarna - snart - lekte utanför köksfönstret.
Stora nu, killarna. Man vågar låta dem vara ute en stund själva. Gunnebo med grind runt hela tomten och poolens vatten är ju fruset nu...

Efter lunch somnade vår glada 2½åring, och jag kopplade upp barnens julklappsdator och ordnade med ordentligt virusskydd som ju behövs så väl i dessa tider.

På eftermiddagen kom pappan hem, och alla grabbar gick ut i skymningen och brassade tomtebloss och marschaller.
En vacker gång upp till vårt hus blev synlig då det mörknade, och tittar jag ut så lyser marschallerna ännu...

Alla mina pojkar sover.
De små i sina sängar och pappan på soffan, framför tv:n...

Dags att krypa ner med julklappsboken snart.
Jag skall bara sitta uppe och njuta av tystnad, frid och en sovande underbar familj en liten stund till...

Inga kommentarer: