måndag 15 december 2008

Sol ute sol i Sinne!



Det glimmade i frostnupna trädtoppar som av Guld då jag körde hem från dagis imorse...
Solen visade sitt varma anlete och himlen är blå.
På mina läppar vilade de blöta pussar jag fått av alla mina barn till adjö för dagen.
Mamma skall hem och jobba i verkstaden sa Charlie så kavat.
Det vet han, då det är måndag.
Att mamman och pappan jobbar, och att hans egen uppgift är att hålla låda på sin dagisavdelning med "fröknarna" Ulla, Stina och Lena.
Han rutschade ner för den blankisiga kanan i morgonsolen då jag stängde grinden och begav mig hemåt.

Emil och Joel började dagen inne med de andra stora barnen.
Kanske skulle de klippa masker, och färglägga... Kanske blir det disco i musikrummet?...

Förväntningar på lekar med kompisar.
Måndag.
Veckan börjar om på färd mot Julen.

Gräset är vitt utanför mitt hus. Någon bil kör förbi. Någon börjar jobba lite senare.
Kanske på väg mot andra mål.

Ett flygplan siktas högt över trädtopparna, solen speglar sig i den vitlackerade flygplanskroppen.
På väg till varmare land?..

I mitt hjärta brinner värme och kärlek.
Min härliga familj!!
Snart är det måndagkväll och vi är åter samlade till middag.
Alla med varsina "ryggsäckar" med dagens göromål.

Snart ligger huset tyst igen. Fullt av sovande, trygga barn.
Snart är det tisdag, och en ny dag gryr...

Inga kommentarer: