lördag 20 december 2008

Lördag hos oss...




Lördag.
Vaknade med ett ryck.
Kikade på klockan.
Hann ana att det fakriskt var något ljust i sovrummet, för att vara så tidigt som vi brukar vakna...
Ser visarna peka ut tiden; 07.58.
Jipiiiiiiiie! Sovmorgon!!!
Jag hann sträcka på mig riktigt länge, hela två minuter innan små fotsteg hördes ute i hallen.
Charlie viskar vid min sida såsom han brukar:
-Här kommer lille Charlie-Dash!...

Jag vältrar upp honom och trycker hans lilla varma kropp mot min.
Då börjar pappan böka i sängen och Charlan vaknar till;
-Pappa är HEMMA!! ropar hans lilla gälla röst.

Så har hela huset vaknat.

Bråttom nu, farmor och farfar kommer för att leka med barnen så att jag och pappan kan tillverka fler julklappar som skall skickas ut i norden.

Frukost, vi glömmer tända ljusen - som jag och barnen alltid gör om vardagsmornarna.
Joel och Charlie slabbar med julgröt, den nya favoritfrukosten sedan de fått det på dagis.
Själv är jag inte alls förtjust i gröt och kämpar med en Vört-grovis från Fazer...
Inte ens Prickiga korven på hjälper och tuggorna växer i munnen.

Lite kaffe, och så hör vi bilen svänga upp på gårdsplanen.
Farmor och farfar är här!

Nu blir det fart.
Barnen kastar på sig klä'derna, som vi vuxna redan gjort.
Så barnen ut och leker, pappan och jag hastar ut i verkstaden för att hinna så mycket som bara är möjligt!...

Nu är jag inne och dubbelkollar en beställning, brått ut i tomteverkstaden igen!
*Ruuuusar*

Inga kommentarer: