tisdag 29 september 2009

Farsdag och Fästingar.


Några tips på presenter kanske?

Jag var ju till el Doktååår idag.
En jättetrevlig äldre - tippar på runt sjuttio - herre konstaterade Borrelia.
Skiiiiiit!
Nåja, fick en pencillinkur och sedan skall det väl vara ut världen får man hoppas.

I alla fall fick denne herr Doktor mig att fundera.
Han jobbade ju på, och verkade trivas alldeles förträffligt med det.
Vi satt och pratade barnbarn och sådant.

I mitt stilla sinne undrade jag hur jag själv kommer att vara då jag når pensionsåldern.
Antagligen kommer jag att ha alldeles för mycket att göra, och alldeles för roligt för att kunna tänka mig att gå i pension.
För pension för mig - i dagsläget - låter som om man skulle kunna knalla omkring och njuta av lugnet och ron det innebär att "inte-gå-till-jobbet"...

Men om man har skitroligt då? Om man älskar sitt jobb ända nerifrån tårna upp över skalpen?...
Som den här Doktorn. Han verkade trivas så.

Jag hoppas att jag får fortsätta läääääääänge att jobba med det som jag tycker om också..

Inga kommentarer: