söndag 20 september 2009

Jobbar medans familjen är på match.


Vad är väl en söndag - när solen fullkomligt står som spön i backen - medans familjen är på fotbollsmatch och man kör ett litet jobbrace för att komma ifatt?!

Nya trycksaker kom hem i fredags.
Prov på detta - ovan -.

Nu är vi två som kör Älskade Barn AB.
Året som gått har varit helt otroligt för mitt lilla företag!
Nu har jag äntligen fattat beslutet att detta företag inte längre är ett enmansföretag.
Ingen enmansshow att köra ensam.
Livet blir härligare om man är fler som delar de uppgifter man ställs inför!
Glädjen blir dubbel, och tuffa tider och sorg blir enklare att genomgå med en hand att hålla i.

Nu hålls alltså kurser i både det ena och det andra ute i miin verkstad som vuxit sig både stor, organiserad och fin!
Med plats för fler arbetarhänder, klocka på väggen och nya hyllor och förvaringsplatser!

Det finns till och med rum för en svängom på verkstadsgolvet om andan faller på!
För musikmaskin - det måste man ha!
Skall till och med se till att införskaffa mig en ny, för jag har kommit på en sak.
Ljudböcker att alternera musikskvalet med!
Det ligger en hel packe här som bara väntar på att bli befriad från skyddsplasten!

Helgen som gått har varit en fin en!
Började redan i fredags då jag tog med min adept (!?) på Mässa i stockholm.
Klockor och smycken.
En av våra tidigare leverentörer fanns på plats och vi gick systematiskt igenom deras sortiment för nu behöver vi fler verktyg och en del annat.
Det blir ju så, då man är fler med idéer och arbetssätt.
Och fler händer!
Ack så ljuvligt det är att bli hjälpt och avlastad med vissa arbetsmoment!
Det ger ju en både mer sinnesro, arbetstid och tid att utveckla nya idéer och koncept!
Tänk om man kunde anställa mer tid också!
Eller köpa in lite på någon mässa?!...

Jag har så många projekt jag bara väntar på att få sjösätta!
Energin ligger på topp!
Jag älskar verkligen hösten, inspirationens årstid!

Nu hör jag en bil komma uppför upfarten!
En hungrig skara som säkert är hungriga!
Åhh, vad jag längtat efter dem, mina härliga kids, min man och snälla farmor vi haft äran att ha här i helgen!
För vi har inte bara jobbat med jobbet!
Vi har organiserat vedbod, förråd, burit en hiskelig massa ved, ätit supergod middag och druckit vin också!

1 kommentar:

Lotte sa...

MATCHEN missade ju min son, eftersom mamman hade jobbat natt ,och pappan var på fågeljakt ( ni hörde dem säkert...), och Markus var hos mormor. :( Men det kanske var bra, han har inte fattat än att man ska skjuta på ETT VISST mål... inte vilket som , hahahaha