tisdag 17 augusti 2010

Imorrn blir jag en annan mamma...

Imorgon, den 18 augusti anno 2010 blir jag mor till två skolbarn.
Mina små tvillinggossar skall börja skolan!
På riktigt! Ettan. Inte "Effan" (som i "Förskoleklass") utan nu är det på rikt.
Ettagluttare.
Mina fina barn...

Nya ryggsäckar, nya (större och längre) brallor och tuffa tröjor.

Imorrn skall jag ta med kameran och fota dem då de går genom grinden.
Grinden som de passerat under ett års tid, men som imorgonbitti får en ny innebörd.

Skolgård. Skola. In i systemet.
Första dagen på resten av deras liv.

Må lyckan och glädjen le mot dem och låt vänskap göra deras vandring genom livets dagar förgylla tillvaron.
Må jag själv besitta styrkan och kunskapen, insikten och förnuftet att göra deras väg genom livets skola lite lättare att gå.
Giv mig kraften att vara den bästa mamman som finns.
Kärleken till mina barn har jag redan och den känns i varje hjärteslag och i vartenda andetag mina lungor drar.

Godnatt mina stora pojkar. Sov så gott i natt. Imorgon är det en stor dag...

Inga kommentarer: