måndag 16 augusti 2010

Slutet blir början på någonting nytt.

Så är det med det mesta.
Kvällen blir början på natten, som blir gryning och som blir till dag.
Den nästa.
Fortsättning på resten av din resa genom livet.

Tiden rinner likt sanden genom lillebrors timglas han fick i sitt lilla Kinderägg.
Grön sand. Snabbt rinner den genom det lilla, smala hålet.

Ikväll rinner minuterna så fort att det är svårt att hänga med både i tankarna och önskan att hinna få några timmars sammanhängande sömn innan klockan slår dags-att-stiga-upp.
Den första nu på ett tag.
Sommarlovets sista dag är snart till ända min min hög med barn.
Imorgon kör vi mjukstart på dagis och skola.

Mången arbetad natt-timma för mig har det blivit för att barnen skall få ett så långt sommarlov det bara varit möjligt.

Kramar ur det sista ur den här, genom att räkna samman en stor offert.
Sedan skall jag gå in och snusa på mina nyduschade pojkar som sover i sina sängar.
De somnade till slut. Mina stora, små älskade barn...

Inga kommentarer: