måndag 2 augusti 2010

Uppdatation.

[uppdatejschön]
Fredag:
Mormor ville låna Charlie till Öregrund. Charlie ville absolut med.
Min lille, lilleman sov sina två första-i-rad hos mormor. Ända borta i Öregrund...
Emil och Joel och pappan hade ju varit så duktiga med städ och biltvätt, så jag bjöd dem på resuatrangmiddag, Grekisk, och Bio, Shrek.
Supermysigt!..

Lördag:
Silververkstad. Expressbeställningar.
Eftermiddag: Middag hos vänner. Ljuvligt i kvällssolen!!

Söndag:
Till min farmor i Strömsberg för att bära in hösten & vinterns ved i vedboden och klippa hennes minst 20 000kvm stora grästomt. Gräsklippartraktor = skitkul för yngliga kids! Samtidigt fick vi tillbaks den efetrlängtade Charlie som haft det toppen hos mormor och morfar!
Min lillebror och lill-Melker var med.

Sedan grillade vi korv till middag.
Måndag:
Hann knappt slå upp mina gröna innan smset kom.
"Vill du med till stallet?"
Ehhh; JA?!! Självklart!!
Träffade där typ världens största häst, som jag minsann fick mig en runda på också!
Ett 1.77cm högt kraftpaket med högskoleutbildning och ett fantastiskt steg!
Malin hade uppvisning med honom först, och jag lovar att jag dreglade där jag satt på läktaren... Sedan fick jag också!
När man står med en kvarts miljon-plus-moms, då är man inte så uppkäftig, vill jag lova.
Inte när denne når bra mycket högre i manken än vad jag är lång dessutom...

Om det fanns något sätt jag kunde förmedla den känslan det var att gunga fram på hans rygg.
Maken till muskelpaket, (jag har aldrig sett en sådan muskulös hals på en häst nån gång!!) helt enormt! och vilken hållning, vilken... häst!...
Oooohhh.
Nu skall jag smälta intrycken. Kamera?.. Näe, den glömde jag i bilen...

Inga kommentarer: