lördag 28 augusti 2010

Just kommit hem

efter en två dagar lång utbildning / konferens.

Det är verkligen härligt att träffa andra företagare, i liknande - och oliknande situationer som min egen!

Som småföretagare jobbar man ju ganska ensam.
Vi är visserligen ett familjeföretag, men ack så viktigt det känns att få byta tankar och höra om andras sätt och funderingar om företagande.
Sägas skall nog att vi verkade vara en förträffligt välkomponerad grupp och vi fann varandra tämligen omgående, de flesta - för att inte säga alla?!...

Kvinnor var vi förressten allihopa också.

Mitt huvud är sprängfyllt av tankar.
Skall bearbeta, skriva ner och jobba lite med dessa.
Många kan nog bli fina idéer för företaget Älskade Barn AB och många kan nog vara bra för mig, både som företagare och som Tina.

Jag har knutit några härliga kontakter som skall bli intressanta att lära känna mer.
Jag har lyssnat och tagit till mig många strålande visioner och jag har - faktiskt! - lärt mig en hel del nya saker om mig själv!
På gamla dar!...;o)
Man skall aldrig upphöra att förändras, man skall alltid vara öppen och lyssna - även inåt.

Vi är olika, vi tänker olika och vi uppfattar saker på olika sätt.
Det någon ser som en tråksam konkurrent, ser en annan som en bekräftelse på att det egna jobbet är rätt och som om man egentligen får draghjälp med marknadsföringen av sin egen produkt, te.x...

Jag är så stolt de smycken vi tillverkar.
Jag älskar vårt familjeföretag och är faktiskt omåttligt glad över att få jobba med något som är så fantastiskt roligt.

Lycka i ett smycke; Bär dina älskade nära ditt hjärta.

Inga kommentarer: