tisdag 10 augusti 2010

Ytterligheter.

Gårdagens motionsrunda på kvällen var en kombination av dusch och powerwalk.
Som "spring-på-stället-under-duschen", typ.
Fast det här var på grusvägar runt i skogarna och i rejält h ä l l r e g n.
Det ÖSTE ner!!
Jag hade faktiskt inte ens en torr centimeter på mig då vi kom hem, jag och Sigge.
(Som f.ö har en - enligt mig - fantastiskt söt frisyr idag med svarta, täta korkskruvar över hela kroppen. Någon sade till mig att pudlar inte skulle ha några lockar i pälsen. Det skall de visst det!)

Ikväll tog vi Jansbergsrundan igen.
I strålande vacker solnedgång!...

Båda dagarna i och för sig lika trevliga rundor, då vårt sällskap äntligen behagat sig hem från sin ljuvliga semester norröver.
Men det gick lite lättare att prata idag. Lotte hade ju ingen kapuschong som gjorde att hon slog dövörona till enellanåt ikväll.

Nu är jag i alla fall duschad, stretchad och klar för natt-natt.
Ser fram emot en spännande dag imorgon!

Inga kommentarer: