tisdag 12 oktober 2010

Höstlöööv.

Nädå. Det blev inte halsfluss. *Phiiuuu*
Men det blev en rejäl förklyning med natt-feberfrossa.
Tur att maken somnat på soffan, så jag kunde ta hans täcke utan att skämmas.. ;o)

Emil har också något som "pyr". Huvudvärk och en å en halv grad feber.
Så det blir sjukstuga här idag, då mannen-pappan-älsklingen drar iväg på seminarium-konferens.

Åhh, jag hade så gärna velat gå, det låter så intressant!
Men nu var det mannen/kollegans tur, och jag hade dessutom toksnörvlat mig igenom den, så det bästa är nog att stanna hemmavid.
Jobbet har jag ju hemma. Och min Emil.
Sedan skall vi hämta Joel och Charlie och ha en mysig kväll med tända ljus, och sprakande brasa i öppnaspisen!
Det är ju höst ju!!

Kikar ut genom fönstret och bländas av all lööööv ♥ som strålar in från trädens underbara färgställningar!
Längtar till och med tills vi tar Sigge på prommis, jag och Emil.
För ut med hunden måste vi ju, hur sjuka vi än är.
Ähh, jag är väl inte särsklit sjuk alls faktiskt.
Det hade aldrig stoppat mig från att jobba i alla fall.
Men har man ett sjukt barn, då kan man väl få unna sig att känna sig lite krasslig själv.
För ligga i sängen och kolla på film, läsa en bok och småprata med en finurlig och eftertänksam son, hur mysigt är inte det!?...

Igår fick jag en leverans som jag ser massor fram emot att påta bland!
Har spännande projekt på gång, kan jag säga!! Avslöjar inte riktigt än... ;o)

Inga kommentarer: