lördag 9 oktober 2010

Rings & Things!

Lördag.
Mina storkillar ligger i min och pappans säng och kollar på tv.
Pappan och lillebrorsan står i köket och det börjar dofta muffins!....

Ena tvillingbrorsan vaknade med igentäppt hals och kraxande som en kråka.
Andra tvillingbrorsan var skållhet, men tempen visade inte särskilt många grader.

Man blev INTE populär som mamma så man i hastigt samråd med pappan ställde in lördagens planer; Badhus med efterföljande fika hos en kompis.

Man är numera utnämnd till väldensdummasteochkorkademamma.
Det ni.

Själv sitter och jag meckar lite SEO. Det är kul sånt där, jag menar att lära sig saker och förstå hur och varför.
Intressant liksom.

Har ett papper bredvid klottrar med blyerts.
Det är så mina smyckesdesigner blir till.
Antingen ritar jag, eller barnen! (Barnen ritade min "krona"!)
Mina smycken som jag säljer sedan, de har kunden själva utformat från mina "grundmatriel". Namnsmycken på beställning. Personligt & Unikt.

Här är en LyckoAmulett som en kund så fint kombinerat med Grafitgrå sötvattenpärlor - en med pärlhatt och en Lilja som symbol!

Amuletter är härliga former, runda - ocm aldrig tar slut.

Vet ni vad mer jag skall göra idag?
Klä på mig och mina barn varmt och så skall vi ut och plantera lökar!
Massor har jag köpt. Perenner. Återkommande prunk i rabatterna!
Kretsloppet skall ta sin början idag. Nedgrävning. Väntan. Vinter, sedan Vår.
Längtar redan till knopparna brister!...

Inga kommentarer: