måndag 3 januari 2011

Städa ut det gamla & in med det Nya!


Idag har vi städ-dag i verkstaden tills klockan 16.00 då bankgirot registrerar alla inbetalningar. Sedan blir det smide igen!

Pappan har tagit barnen till farmor och Farfar för skridskoåkning, och då passar jag på!
UUUuuuut med stöket och ge detta nya fantastiska, spännande år rena ytor att husera på!

De dagar jag lyckats vara lite ledig har givit mig ett par synnerligen intressanta idéer och planer inför både hela 2011 och ett par nya saker i kollektionen!
Kan knappt vänta tills jag får sätta tänderna och tängerna i det!
Men först skall det beställas lite material och verktyg!

Jag brukar faktiskt tillverka de flesta verktyg - eller ok, modifiera verktyg så de blir som jag vill ha dem och så att de fyller sin funktion bättre för oss, men nu har jag hittat en sak som jag behöver, som jag förhoppningsvis slipper ändra på!

Den första nyheten viskade jag ju om redan i slutet av december;
Då guldpriserna tyvärr ligger skyhögt i dagsläget har vi börjat tillverka en Fyrstav i 18 karat guld som är ihålig!

Denna Fyrstav graverar Ulf med sin gravymaskin, för skulle jag stansa på den med hammare och mina stålstämplar, skulle den... tappa formen.. ;o)
18k GuldFyrstaven är ca 4mm bred och 20mm lång.
Pris inkl ett namn 2499:-
Ytterligare namn 50:- st

Nu skall jag passa på att hinna med både lunch och dammsugning och skurning av verkstaden - tro mig, det blir både dammigt och silverspånigt så till den milda grad!
Jag inbillar mig i alla fall att det är tur att vi har en riktig verkstad och ingen tjusig "boutique"!
Så vi kan fokusera på att smida vackra smycken och ge snabb och trevlig service istället för att behöva lägga andra arbetsuppgifter och därmed kostnader på våra smycken än det faktiska priset.

Inga kommentarer: