onsdag 19 januari 2011

Min smärtstillande medicin

hjälper åtminstone så de tar udden av smärtan!
Fick jag erfara igårkväll!

Kom ju hem från sjukhuset till full rusch i verkstaden igen!
*Hihi*
Uffe hade arbetat sig igenom större delen av inboxen och berättade flämtande att det var som "julrusch"! ;o)

Så vi - ut i verkstaden så snabbt benen bar då barnen lagt sig.

Så kände jag.
Ssssmmmmyyygande.
Smärtan återvända till mitt mittparti.

Jag kände efter. Jodå.

Tog dosen jag blivit ordinerad och sängläge en timme.
Pillren tog åtminstone bort det allre värsta, så jag kunde slippa ännu ett akutbesök!

Det blir att ta det lugnt, och prioritera dagarna fram till operation tycks det.

Nåja, jobbet klarar vi av, och det skall inte alls påverka vår leveranstid!

Uffe - gravör, hade arbetat hela tiden, och här är ett av hans verk;
Handavtrycksgravyr på specialbeställd 9 karat Guldbricka;


Barnens namn och datum graverade på baksidan också.

Uffe stansar ju inte för hand - den biten gör jag! men han är en hejare på gravyrmaskinen, och blir bättre och bättre på att ha hand om beställningar också!
Vi lär så länge vi lever,
och att förkovra sig i detta, vårt yrke är ju fantastiskt kul!

Nu är det dags att hämta barn från skolan!

2 kommentarer:

Sandra R sa...

Oj, vad är det som händer i din mage egentligen? Var rädd om dig så att det inte blir helt galet.
Vilka vackra smycken ni tillverkar tillsammans. Jag ska beställa något när ekonomin stabiliseras igen. Än så länge nöjer jag mig med att titta och önska.
Må gott och ta det lugnt.
Kram, Sandra

Tina - alskadebarn.se sa...

Hej Sandra! Nu vet doktorn att det är Gallblåsan som måste bort. Det skall bli sååå skönt att slippa smärtan - och att gå och invänta den!...

Så man kan lägga den energin på något både nyttigare och roligare! ;o)

Jättekul att höra att du tycker vi gör fina smycken! Jag talar för oss båda när jag säger att vi älskar vårt jobb precis hur mycket som helst!
Det är fantastiskt kul att få skapa så betydelsefulla smycken!

Titta och önska hur mycket du vill! har du en egen idé om en design, så "bollar jag" gärna!

Roligt att du lämnade några rader här!
Kram & Trevlig helg!
Tina.