onsdag 17 juni 2009

Stor pakethög och mindre ringar..

Ujuj.
Idag åkte jag in till Postens företagscenter med en jätteladdning paket som skall iväg så de hinner fram innan midsommar!

Farmor och farfar kom (Tack!!)och hjälpte till med förströelser för barnen efter dagis så jag och Uffe fick möjlighet att hjälpas åt med paketering av alla paket!

Uffe polerade och lade i påsar, jag skrev adresser och lade i visitkorten.
Det är inte "bara att smida ihop smycket", det är mera som skall göras.
Det är så mäktigt, att jag får förtroendet att tillverka så betydelsefulla smycken!Jag står ute i min verkstad, smider så fingertopparna glöder ( blåsa idag på vänster pekfinger...) och vid varje hårt slag med hammaren med stålstämpeln mot silvret så vet jag att namnet jag håller på att prägla metallen med är någons älskade, älskade..

Och alla härliga gästboksinlägg!... Blir så rörd ibland såå...
Se här till exempel!

Mörkret sänker sig utanför mitt fönster.
På soffan slumrar pappa Ulf, och på golvet nedanför snusar Sigge.
Barnen sover sedan klockan sju, och det börjar kännas att mina ögon också vill vila.
Det har blivit många långa, sena nätter nu ett tag.

Midsommar i antågande.
Men först.
Imorgon är en stor dag.
Får se om jag kan låta bli att bli sentimeltal.
Det är mina storgrabbars sista dag på dagis!!

I höst börjar de förskoleklass!!
Var har mina små bebisar tagit vägen?...

Emil är på god väg att bli lika lång som - och växa om! - farmor!
Joel har vuxit ur två par jeans bara i vår!!
*Måste in och handla!!*

Jag har köpt ut presentkort till förskolelärarna som gjort ett fantastiskt bra jobb, med mina och alla andras barn på Funbo Förskola.
Att ta hand om barn medan deras föräldrar arbetar, det måste ju vara bland de tuffaste jobb man har.
Förstå vilket ansvar!!...

Idag då jag körde hem från posten i stan så trummade jag lite på ratten. Gissa min förvåning då förlovningsringen (vigselringen sitter innerst!) ramlade av och nerpå bilgolvet!
*Fasa!* Tänk om jag simmat i sommar i en sjö nu i sommar, och ringen ( ringarna) glidit ner i vattnet?!...

Imorgonbitti är det jag som går ut i verkstaden och förminskar dem!
Basta.

Sa jag att tjugi kilo har fallit bort från min kropp?...
*stolt*

1 kommentar:

Lotte sa...

MÖRKER? Pfft, det är all skog, här blir det då rakt inte mörkt alls nuförtiden:)