måndag 29 juni 2009

Kärlek om sommaren.


Förlovning...

Idag var det simskola.
Mina kids simmade längder (!!) ända ut till "storabryggan" på det djuuuupa 22gradiga vattnet.
Sigge, Charlie och Pappan stod på stranden och jag ute på bryggan och hejade på!

Då det efter ett par timmar - äntligen - var dags för simskolan, var de tvenne sexåriga kropparna - såklart - trötta och det blev ingen uppvisning i längdsim direkt.
Men de hade roligt!!

Bär av igen imorgon.
Då skall pappan och Charlie till tandis inne i stan. Pappan hade lyckats få ett hål i tanden.
Jag tar med Sigge och barnen till simskolan - som såklart är samma tid.

Man tar ju inte med en valp till tandläkaren, och man tar inte med en snart-treårig trotsis och en valp till simskolan på allmän (jodå hundar är tillåtna!) badplats...
Uppdelat och klarrrt!

Pappan och unge herr Trots får handla mjölk och diverse på vägen hem.
De som hinner först hem fixar lunchen.
Sedan skall mamman ut i silververkstaden igen och göra klart det jag inte hinner inatt.
Sedan blir det simträning (och hopp-dyk-och-plask träning;o) hemma i poolen igen.

Temperaturen sjunker något tillsammans med solen just nu. Utanför surrar myggen, de rackarna.
Sigge slumrar på golvet nedanför Husse som sitter med tv-fjärren i högsta hugg.
Barnen somnar utan strul på kvällarna.
Sommarlov.
Sommar, är inte den svenska sommaren allra bäst när den är som allra bäst?...
Vi njuter i fulla drag.
Jag försöker att inte låta tankarna på "det-som-borde-göras" ta över.
Önskar jag kunde koppla av som mannen i vår familj...
Bara släppa och sitta och insupa stunden.
(Näe!! Inte supa!... Njuta, chilla,sitta, softa. BaraVara.)

Inte min lott att vara så jämt. Men understundom.
De där magiska stunderna på kvällarna jag skriver så mycket om.
Då man står i mörkret och känner kärleken till sina barn och sin familj bara vibrera i tystnaden...
Då är den underbara svenska sommarnatten som allra, allra bäst...

Inga kommentarer: