söndag 14 juni 2009

Regn. Men solen finns där bakom molnen...


Det blir lite långt mellan inläggen just nu..
Det är mycket med en liten hund, och tre små barn.
Men härligt!

Helgen håller på att regna bort.
Regn är inte mitt favoritväder...

Uffe tog med barnen ut och fixade med poolen imorse, jag trodde de hade badat med kläderna på då de kom in på de nyskurade golven...

Min snart treåriga Charlieär full av frågor.
Eller, tja av samma fråga. Varför det?..
Varför regnar det?
varför kommer det regn fån molnen?
Varför ramlar regnet nedåt?
Varför det?

Ens fantasi och kunskaper sätts verkligen på prov.
Och ens tålamod.
Han är synnerligen trotsig just nu också.
Man lägger på kechupen åt fel håll på tallriken.
Han vill ju inte ha den tröjan!!
Han vill åka den andra bilen till dagis.
Han vill att pappa ska. Sedan vill han att mamma ska.
Han vill inte bada.
Han vill ju bada!!!!

Lilla vackra unge.
Ditt liv har just börjat, klart du skall testa gränser och din egen personliga kapacitet.

Tur att solen snart tittar fram, så vi kan varför-a denna härliga tingest också!

2 kommentarer:

Lotte sa...

Haahaaahaa, varför-a! Härligt!

Idag fick jag träffa din nya bebis. Han gnagde mig i fingrarna, men jag kände ju inte ens! Å så liten och lätt! Å så pigga ÖGON, lövar dom när dom ser så spralliga och valpiga ut! Det ÄR ju hemskt svårt att vara arg på vovve om vovve gnagit sönder mobilen, för ÖGENA e så VALPIGA.:)

Tina - alskadebarn.se sa...

*hahaaa*
Han är underbar!!!
Gnager inte på nåt. (Hittills...;o)
Mattes lilla Lakritstroll!
*älskar*

Jo, hans ögon är otroliga, man liksom ser att han är "på".
En Clever hund liksom. Smart.

Skall bli såååå kul när vi kan börja träna!
(Då det slutat regna ute...*muttrar*)