tisdag 16 juni 2009

Summer of 69

I bilen hem från dagislämningen imorse vred jag på radion.
Annars är vägen hem från dagislämningen just den stund på dagen som jag uppskattar den alldeles tysta bilkupén.

Brian Adams hesa röst raspade fram en gammal slagdänga.
"Those were the best days of my life!..."

Jag nynnade med. Stängde av då låten var slut, för att få min dos av tystnad innan bilen svängde upp på uppfarten.

Satt kvar en stund efter att ha parkerat i carporten.
Solen lyste utanför.
Tänkte.

"Sometimes when I play that old sixstring"...

Lyckan spred sig i mitt bröst.
Mina bästa dagar i mitt liv måste vara de jag upplever just nu...
Just nu, just här.
Med min fina familj och mitt jobb jag trivs så bra med.
Semesterlediga-om-två-dagar-pappan ( man får väl vara med på ett hörn..;o) de fina, fina barnen, den härliga lilla valpen, den snälla släkten vi har alldeles runt knuten.
Vår hus (som kommer att få ny snygg fasad inom kort) och hela min tillvaro.
Får man vara såhär lycklig?...

Me and my babies in the summer of 2009...

Inga kommentarer: