söndag 21 juni 2009

Semesterledig make.




Nu har sommaren anträtt vår lilla tomt!
Pappan har gått på semester!
*Räknar iskallt med att få hjälp, så att en annan också hinenr få lite sol på benen i sommar nu!*

Emil och Joel tog premiärdoppen i vår pool på midsommaraftonen.
Solen blixtrade till mellan regnmolnen, men vad kan hindra två små sommarlovslediga sexåringar från att bada?... Ingen kyla i alla fall! ;o)

Själv håller jag mig ifrån vattnet ett par dagar till.
Poolvärmepumpen går för högtryck, och om det blir likaså vädrer - högtrycka - så dröjer det inte länge innan jag också flyter runt på en madrass i vattnet!

Sigge kilar runt tomten och upptäcker varje skrymsle och hörn.
Charlie efter - förstås...

Vi ordnade med en hundbur så att den lille valpen skulle få några lugna stunder ifred från hunduppvaktande barn.
Och för att snabba barnsben iklädda fladdrande shortsbyxor skulle kunna rusa av sig litegrann ifred utan en liten valp i hasorna.

Idag satt jag en hel halvtimme i den sköna solen och betraktade vår tomts lilla skådespel.
Lunch inmundigade vi i skuggan av ett parasoll.
Sallad med basturökt skinka och porlande iskallt vatten i karaff.
Lyx!

Igår hade vi grillmiddad för vänner. De åkte hem strax innan 23.00 och våra kids stupade isäng.
Pappan och jag hoppades på sovmorgon...
En del barn sover visst jämnt antal timmar varje natt, men vi har - tydligen - sådana kids ( åtminsone ett...) som oavsett sänggående stiger upp samma tid varje morgon...

Det blev arla frukost för mig, Charlie och Sigge...
Vi tog en snabb-lur på soffan sedan på eftermiddagen istället.. ;o)

Nu har barnen somnat, vi har röjt upp i köket, och jag har dammsugit upp all jord (?!) och gräs efter bara barnafötters (och hundtassars ) in och utrusande genom huset hela dagen.

Nu är det frid igen.
Imorogn är det måndag, och jag skall återgå till näringarna.
Min härliga silververkstad!
Det skall bli några beställningar på silvervaror för mig också.
Börjar tryta, skönt med ruljans så att inget blir liggande.

Inväntar också ett par nyheter i min kollektion som komemr strax. Skall fila lite på prototyperna bara först...

Nu knäpper jag av datorn för att hinna njuta av denna ljuvliga sommarkvälls återstående ledighet.
*Undrar om det finns något gott kvar ute i köket?... ;o)*

1 kommentar:

Lotte sa...

Idag har verkligen satt semesternerven i läge! Vilken dag! Ojojoj. Och städa, det får man göra nu, med både barn och hund. Och en make. ;)