lördag 15 augusti 2009

Meckar bilder i Photoshop.


Amatören - självlärd.
Det här är ju roligt!!

I veckan har jag bokat upp modell, så det skall bli fotosessioner också. Spännande!!
Denna helgen blir dessutom (pappans) semesterns sista.
Sedan vardag.
Barnen börjar förskoleklass respektive dagis på tisdag.
Måndag blir ockå hektisk. Emil och jag skall till ögonläkaren - bara för kontroll som vi gör en gång i halvåret.
Sedan skall jag till en annan verkstad för att titta på verktyg efter lunch.
Eftermiddagen kommer ägnas åt packning till väskor som skall med till skola och dagis på tisdagen.
Märka kläder med namn måste också göras.

Den här sommaren har verkligen gått fort!!

Stora har de blivit också, barnen.
Vuxit ur plagg efter plagg.
Jag skall ha lördagskväll i syateljen och fixa ett gäng brallor och tröjor till Charlie. Han har redan valt tyger han tycker om.
Nya dojjor ligger i skolådan och väntar på barnafötter med spring i!
Till mig själv måste jag sy in några plagg. En annan har ju krympt!...

Skolstart, kyligare kvällar.
Björkfrön som faller liksom flingor från skyn, långärmat och långbrallor...
I samma veva kommer Älskade Barn AB. att "go family"!
Jag kommer att anställa.
Inte vilken som helst, för jösses vilka krav jag har... ;o)
Uffe och jag kommer att tillsammans arbeta med min baby...
Familjeföretag. Det skall bli underbart att få hjälp, för det behövs verkligen!
Jag märker att Uffe är glad också.
Hans jobb kommer att finnas kvar - till en början - eftersom vi börjar mjukt med en visstidsanställning och tjänstledigt från hans gamla jobb.

Det blir ännu en förändring härhemma.
Uffe kommer alltså inte längre att börja arbeta klockan 03 på nätterna och därmed somna i soffan samtidigt som barnen i sina sängar...
Kanske hinner vi med lite vuxentid nu också?...

Livet känns härligt, även fast alltså semestern (pappans..;o) är på upphällningen.
Det här blir en ny fas i våra liv.
Härligt att göra ett projekt tillsammans. Ett som jag innerligen älskar och som jag vet att Uffe verkligen uppskattar.
Nya tider. Energi och tilltro. Det är kärlek.

1 kommentar:

Lotte sa...

Men OJ, ska ni TALA med varandra om aftnarna nu då? ;)