söndag 11 oktober 2009

Ännu en lördag förbi...

Silvercirkel fäst på hjärtekedja.
Budskapssmycken enligt kundidé. Då blir det alltid bra!...


Lördagen gick så fort att jag knappt hann med!
Vi gjorde en visit hos vänner ( med fö stans största lekpark!) och fick kaffe och nybakta bullar!
Sedan var vi till lekparken och lät barnen rasa av sig! Massor av olika rutschkanor, klätterställningar, gungor, sjörövarskepp, karuseller och en hel del annat som jag knappt ens vågar mig på att namnge!

Trötta kids på eftermiddagen, eftersom fredagskvällen blev sen - och barn kan ju (inte mina i alla fall) inte sova längre på morgonen efter...
Snabbmiddag - men gott!! Lax och bakpotatis, ett halvt glas Carl Reh och någon timme senare låg vi i sängarna hela familjen.
Barnen somnade omgående och Uffe och jag låg och slötittade på tv.
Alltså, hur länge sedan var det man låg i sängen och titatde på tv?!...
Känns synnerligen avlägset!

Idag känner jag mig mosig. Kanske sovit för mycket?...
Förskoleklass-träff hägrar. Med lekar och korvgrillning på skolgården.

Det regnar ute.
Duggregnet strilar ner.
Galoniskläderna - såklart! - inlåsta på skolan...
Har varit ute och inventerat förrås och garderober efter ( urväxta?) dito som kan fungera idag.
Utan tur.

Får ta en sväng till. Ut skall vi och galonisar behövs.
Stövlar har vi en uppsjö av, men hur många stövlar kan man trä på barn - egentligen?...

Kanske skulle bara lite?
Kikar ut.
Mot skogsbrynets färgglada skfitningar ligger regnet tätt.
Tunt, men tätt.

Ser inget trevligt ut.

Men det blir trevligt, bara vi ser till att komma iväg.
Tufft när det känns som om en brasa i öppnaspisen, en värmande kopp thé och raggsockor känns mer lockande.

Vet ni hur man skall tänka då?

Hur mycket godare den där thékoppen, hur mycket mer sprakande värmande brasan och hur mycket gosigare de där raggsockorna kommer att kännas efter det att man varit ute i höstvädret och träffat andra barn och föräldrar
ett par timmar med prat och lek på en skolgård ute i Funbo en söndag anno 2009...

Upp, upp och Iväg!

1 kommentar:

Lotte sa...

Jag njuter av brasan efter biltvätt, det räknas också va? Med kaffe, vanliga strumpor och bara en halvtimme utomhus? Anno 2009...
;)