tisdag 13 oktober 2009

Vi växer.

Välkommen ombord, Uffe!

Min lilla idé, mitt intresse och min hobby...
Som blev min enskilda firma, som blev mitt Aktiebolag...
Älskade Barn AB och Favoritsmycken har vuxit ur sin roll som enmansföretag.

Det är med varm hand jag delar mina arbetsuppgifter med Uffe.

Älskade Barn AB har blivit ett familjeföretag!
Uffe har i höst gått utbildningar och som lärling för att nu bli en del av min stora stolthet. Mitt företag!
Jag ser ljust på framtiden, nu kommer jag att få möjligheten att ge snabbare och mer effektiv service till våra kunder.
Jag kommer att få tid att utveckla, utbilda mig och fullfölja nya idéer och tankar!

Jag kommer att hinna sova också! ;o)

Att se sina barn växa upp, växa ur båda brallor och skor på löpande band. Att få vara deras mamma och leva vid deras sidor, med alla deras sidor och med mina...

Vilken ynnest det är att få vara mamma tycker jag...

Att som grädde på moset få se sin lilla idé bli en kär hobby, att få chansen att göra den till en affärsidé och starta enskild firma...
Att bilda aktiebolag och allt som hör till det.
Vilken skola jag gått i de senaste åren?!
Det är helt enormt!

Idag föll vintern 2009 första snö.
Jag vaknade före hela min familj, det var knappt så valpen Sigge tassade upp efter mig denna tidiga morgontimma.
Ljuset föll på ett helt annorlunda sätt och det liksom låg någonting i luften.
Det kände jag, att det berodde inte bara på att jag steg upp direkt vid första bebisskrattet ( min lille Charlie spelades in då han vara baby) då min mobils alarm gick igång.

Det var någonting mer...

Utanför köksfönstret i det knappa morgonljuset speglade det vita täcket över marken in solens strålar i vårt fönster...
Snö...

Jag tog på fleecestället och knatade ut med en yster valp som med förvånade ögon och fnattig svartlockig kropp angrep det nya han aldrig någonsin sett förut.

Barnen påpälsades raskt fleecefodrade galonisar ( för det tänker väl aldrig behaga ligga kvar detta oskuldsfulla vackra vita?...;o) för att hinna rasa en liten kort stund innan skola och dagis.

Idag har varit en stor dag.
Den första i resten av våra liv.
En ny början, ett nytt kapitel i boken.

Det är med spänning jag ser fram emot de fortsatta dagarna som blir till vårt livs berättelse.
Jag skall försöka skriva ner och minnas så mycket jag hinner...

Inga kommentarer: