lördag 31 oktober 2009

Ikväll brinner Ljus...


För alla Änglar vi inte längre krama!...

Alltför många människor rycks bort ur vår tillvaro alldeles för tidigt, och vid fel tillfällen och vid alldeles tokiga tidpunkter i våra liv.

Ikväll sänder vi våra varmaste tankar genom mörkret till dessa Änglar och deras familjer.

Jag räds lite för att nämna Änglarna vid namn, för det finns så många och jag vill inte glömma någon...
Men ibland är det nyttigt att trotsa sin rädsla och se den i vitögat.

Vi tänder ljus för min farfar. Minns honom med kärlek och värme.
Vilken fin man han var, Nils Herman.

Vi tänder ljus för vår granne som gick bort i Cancer bara för några dagar sedan.
Han sandade vår långa uppfart varje vinter. "Bara så att vi inte skulle halka..."

Vi tänder ljus för min mormor, Margit som gick bort alldeles för tidigt.
Hon var ett föredöme. En sådan mormor vill jag bli...

Vi tänder ljus för barnens gammelfarmor Anna.
En klok kvinna. Stark och positiv!

Vi tänder ljus för vår familjs hund vars liv blev väldigt, väldigt långt men tog sitt slut med snabba steg för många år sedan.
Klokare hund har jag aldrig träffat, och jag tror aldrig någonsin att jag kommer att göra det heller.

Vi tänder ljus för Sebastian. Kloke, stilige och intelligente grabb, som på sitt trettonde år dog i en fruktansvärd olycka i armarna på sin mamma, min älskade kompis...

Jag vill sända mina varmaste av kramar till alla som tillsammans med mig, i sorg och saknad ikväll minns de älskade vi inte längre kan ta i famn, men som alltid kommer att leva kvar i våra minnen....

Inga kommentarer: