måndag 2 november 2009

Idag äntligen,

kom de nya askarna i rätt färgställning.
Har tyvärr en kartong till med feltryck hemma som skall tillbaks till tillverkaren.
De nya askarna är:
Lila med Silvertryck, och Röd med Guldtryck.

Bilden skall tas om imorgon då jag inte alls är nöjd med ljuset.
Behöver schysst dagsljus, och det inte lätt med de få ljusa timmarna vi benådas med denna tid om året...

Imorse sov vi.
Länge.
För länge.
Blev en hastig frukost och rusch till skola och dagis.
Men, Nemas problemas. Är man två vuxna hemma, så går det alldeles utmärkt ändå.
Min joggingrunda fick dock vänta till sen förmiddag. Blev en timme i tokblåsten.
Kepsen flög av!... Inte av min framfart, utan av vindens, för det var hiskelig medvind!!
(På bortvägen. Hemåt fick man knega på några grader framåtlutad!...)

Nu bär det av ut i verkstaden snart då barnen somnat.
Jag själv fick datatjänst nu på tidig-kvällen, medans Uffe har startat ring-och-mässingsmycks-tillverkning ute i verkstaden.
Nåja, en del verktyg skall uppdateras med nya tillbehör som också kom med Posten idag.

Dock hade jag lyckats få fel på ett artikelnummer, där jag råkat kasta om siffrorna så nu har vi en spännande pryl som jag inte ens kommit på tanken att beställa.
Måste sova på saken om jag skall skicka tillbaks den, eller bara beställa en ny polish - vilket ursprungligen var vad jag behövde...

Det märks att vi närmar os Jul. Julklappsbeställningarna är i full gång, och jag uppskattar verkligen att det är såhär tidiga!!
Ger oss mer tid att göra ännu fler då vi närmar oss.

Jag längtar verkligen tills man kan börja plocka fram julprylarna.
byta gardiner ( har Jul-favoriter!) ställa fram ljusstakarna och små mysiga lyktor överallt...

Julafton... Åhhh, så mysigt!!...
Klapp-planerna är i full gång. Jag brukar behöva skriva en lista, så man inte glömmer nån.
Klapp alltså, så man vet vem som skall få vad och vilka grejer man hunnit köpa till vem.
Älskar att planera!

Snön längtar jag också efter. Inte kylan så mycket, men snön!...
Stora dalande flingor!
En lycklig, busig hun och små glada barn som stojar!
Utan att bli tokleriga och blöta och skitiga...

Ett rent hallgolv... Mmmmmmm....

1 kommentar:

Lotte sa...

Ja, det där hallgolvet... För att inte tala om hunden så här års, fyyy. Nej, minusgrader, åtminstone, så man inte behöver se massa lera och blöta löv i hallen, och slipper dessa jämngråa femåringskläder...