onsdag 11 november 2009

Budskap i öronen?

EarPearls, Vita sötvattenpärlor och runda små silverbrickor.


Idag fick jag sällskap av mannen tillika husse och hunden på min dagliga Powerwalk.
Trevligt.
Om än trevligare pratsällskap är både Malin och Lotte...
Vi tjejer har ju liksom så myyyycket att babbla om. Hela tiden!
Min man är inte den pratgladaste direkt.
Han och Sigge älgade dessutom på några meter framför mig...Nåja, trevligt att slippa gå själv var det i alla fall.
Sigge - den lockiga svarta ½års valpen studsade mellan väggrenarna, i dikena och genom pölarna och skogsaverkningskaskinerna hade lagt skogsvägarna tokleriga och söliga efter sig.
Klafs, klafs, klafs...
Han tyckte givetvis det var jättekul, med många roliga ställen att sniffa runt på, då det väl gavs tid för kiss och bajspauser.

Vi hade inte kommit långt förrän det började regna heller.
Det var ju lite typiskt, eftersom det - tydligen - bara var just den timmen som det regnade på hela dagen.

Funderar på om jag skall damma av solariet en liten stund efter att barnen har lagt sig.
Min kropp och sinne behöver ljus...

Har dock några Expressbeställningar som skall göras först, så de hinner komma fram till på fredag.
Och en ny idé jag vill pröva...

Idag kom första laddningen av skolfoton. Mina stora killar är så snygga!
Blir finfina julklappar i ramar!

Nu sitter jag mätt efter dagens middag, Kycklingburgare. Ingen högkvalitativ och vällagad husmanskostmiddag direkt.
Jag suktar såååå efter en god Sushimiddag...
Får se om vi kan lura mormor att prova till helgen så hon kommer för att jobba.
Men jag gissar att hon väljer att äta i sitt eget kök (i vårt hus) om vi hotar med sådana konstigheter... ;o)
Och kanske barnen till och med väljer att äta med henne då.
(Man kanske borde satsa på det förressten?!...)

Nähh. Middagar med hela familjen, och gärna fler till älskar jag!

Nu skall barnen i badkaret. Så de luktar sådär gott då jag sniffar på dem då de sover ikväll!

Inga kommentarer: