onsdag 14 oktober 2009

Att välja en annan väg..

2st 3mm breda ringar i 2mm tjockt silver.
Snart klara... Bara puts, namn och finish kvar...

Efter en lång, sen kväll med massor av smidda ringar var det två kvar i morse att ta itu med.
Tur att jag har uffe, han är fantastisk i verkstaden!

När alla paket sedan var packade var det fortfarade någon timma kvar till lunch. Eftersom solen strålade och jag äntligen inhandlat både undeställ och nya joggingskor tänkte jag ta tillfället i akt!

Påpälsad - det är kallt!! - och väl ute på bron rasar himlen.
Snöblandat REGN i massor!!!...

In. Vänder. Det är väl själva f-n också.
Ut i alla fall.
Springer runt kröken för att komma upp på skogsvägen.
Träden borde väl ändå ta brot den mesta blåsten, och även en del av den fallande nederbörden!
Hinner inte ens runt avfarten, så skiner solen igen!
Himlen är klart blå, och solen skiner återigen i all kraft.

Scooter i mina hörlurar rimmar illa med det vackra runtomkring mig, men det är härligt med volymen på max, och KÄMPA!...

Två kilometer bort möts jag på skogsvägen av en maxad timmerbil. Släpet fullt av stora stockar!
Jag får studsa ut i skogsbrynet för att släppa fram den, så smal är det lilla skogsvägen.

Gruset på vägen har luckrats upp av långtradarens tunga last och kraftiga däck.
Leran flyger runt mina fötter.

Det tar jag itu med sedan, det är härligt att vara ute och jag känner farten i benen!

Jag hör inte skogsmaskinerna, men jag ser dem.
Shit, vad de håller på att gallra vår skog!!
Lanskapet öppnar sig, solen når mig på vägen på ställen det alltid varit skugga förut.
Känner mina kinder bli varma av dess härliga livgivande strålar - lika mycket som jag blir varm av avsaknaden av kondition.

Längs vägen långt långt in i skogen är träden avverkade.

Det doftar härligt av landsluft, träflis och fuktig skog!
Springer på så mycket jag orkar.

Det var en skön runda.
Samma, fast olika.

Inga kommentarer: