torsdag 31 maj 2012

Att ha en egen silververkstad...

...är drömmen för mig.
Och jag får jobba - varje dag - med någonting som jag tycker är så kul!!
Just nu såhär i slutet av maj har vi massor att göra!

Silverbricka med namnfläta / Korsordssmycke
 Smycken med korsord är så läckra!
En betydelse om hur sammanflätade man är! Kär-Lek! ;o)
Klassisk silverbricka, med handstansat typsnitt Charlie
Symbol, dubbelhjärta.
 Visste ni att typsnitt "Charlie" är döpt efter min egen lilleman?... ;o)

Klassisk silverbricka på nytt-sätt! Två rader handstansat
typsnitt 2mm original
 Namnbrickor och namnringar. Glittrande silver, fullt av kärlek.
Ibland får jag nypa mig i armen, det är så häftigt att få göra sådana här betydelsefulla smycken!...

Förlovningsring, 2mm på ringskenan, och 1mm på kanten.
Pre. Sichon. ;o)
 Smala namnringar eller rik. Tigt maffiga namnringar?
Kanske en rejäl namnring med en glimmande sten mittpå?

Bred namnring i silver med namnen stansade för hand på kanten
och en infattad vit sten ovanpå
 Dopgåvor är väl perfekta som personliga smycken. Våra brickor rymmer mycket text. En liten uppsats om man vill. Eller kanske en liten hälsning från gudfar & gudmor?...

Budskapsbricka i silver som idbricka. 

Klassiska silverbrickor. Mäkta populärt namnsmycke.
Brickorna är rejäla, 7mm breda och 2mm tjocka.
Längd efter namn.

Silver manschettknappar med namn.

Klassiska silverbrickor - Hamrade! 

Klassisk Armbandsbricka på ställbar vaxad bomullsrem.

Inga kommentarer: