onsdag 16 maj 2012

Jag är mamma också.

Nu sover mina barn.
Mina älskade söner liggar i sina sängar, och pappan är på vift.
Vi har haft en trevlig eftermiddag, och en jättemysig kväll, mina barn och jag.

Min dag har gått så fort. Imorse var det kör-på-järnet ( silvret ;o) med packning av alla paket, smyckena som vi tillverkade inatt för att vi skulle hinna den här dagen. Så alla smycken / presenter skulle hinna fram på fredag.
4mm Fyrstav, Amulett med bullig stjärna & Klassisk silverbricka
i skön kombination!
Åhja, jag hann ju med motionsrundan i soluppgången imorse också. Bra nog stolt och glad att jag håller kröppen (den gamla, snart fyr-nolliga!!) skröpliga (ååja, inte längre) kroppsformen i någorlunda trim och fason faktiskt!

Sedan in med paketen till Posten och sedan vidare till sjukhuset.
Min fina mamma opererades i förrgår. Nu fick jag äntligen träffa henne!
Hon var så pigg så hon orkade med en fika!
Självklart prasslade hon fram nån jäkla digestivebar med choklad om, och ni vet ju att man inte kan säga "Nejtack" till sin mamma... I alla fall kunde jag inte det just då till min lilla   sköra mamma. I sin nattskjorta från sjukhuset, med sin nytvättade kalufs och såna nästan oförskämt pigga ögon. I alla fall när man vet vad hon gått igenom...

Bahh. Det blir till att ställa klockan imorgon - röd dag till trots - och bege sig på motionsrundan i arla morgontimme innan skol och dagislediga kids slår upp sina blå.

(För det var inte bara den där digestivekakan-med-choklad jag syndade med idag. För shit, vad mysigt det är att sitta med barnen i soffan och slöa, och inte motstår jag deras näpna önskemål om lite popcorn och glass efter de tvättat håret och badat, inlindade i filtar. Mina finaste, älskade barn...)

Silverhjärta "med attityd", och sötvattenpärla. Dopgåva på väg!
Sen blir det lite jobb i silververkstaden imorgon i alla fall.
Men då är ju den galej-härjande pappan ( första gången han är ute och tar en öl med en kompis på år!!) hemma igen, och vi kan turas om med verkstad/barnen.
Förressten tycker de att det är kul att få vara med i silververkstaden!
Minstingens små flinka fingrar plockar golven fria från silverspill, tappade bindringar, en och annan borttappad karbinhake eller springringslås.

De större barnen hjälper mer än gärna till att städa lagren, och plocka i ordning bland silverbitar och silverplåt, sötvattenpärlor och verktyg.

Men vi skall vara lediga också. Vi ska cykla, gå till kojan i skogen, vi ska gräva lite i rabatterna, plantera och förbereda en "jordgubbstrappa".
(Skall visa på bild sedan! )

Hoppas på fint väder.
Eller på regn, så vi kan lufta paraplyerna lite!

Tvätta bilarna har jag lovat barnen också att vi skall göra.
Man får ju ställa upp, ni vet. När man är mamma också. ;o)

Kram & Trevlig helg!


Inga kommentarer: