tisdag 1 maj 2012

Och Morsdagspresenter!

Låt mig smida din bästaste present till mamma!
Vi tillverkar ditt personliga smycke i vår egen silververkstad och gravyrverkstad!
Namnhalsband, Namnring, Armband med egen text, Namnörhängen - vi har störst sortiment. Du kombinerar ditt eget smycke! Smycket blir helt personligt & helt unikt. Idag har jag haft en helt unik dag.
En sådan där man bara hoppas kommer igen, snart!
Våren har kommit med buller och brak.
Solen stod som spön i backen redan under morgonrundan. Iskallt när jag joggade iväg, men hur varmt som helt när jag återkom hem!
Så varmt att jag var tvungen att vila lite i skuggan med ett glas iskallt innan jag släpade mig in i duschen.

Sedan har dagen spenderats med att sätta frön i jord, buskar omplanterats, filé i marinad och densamme grillad med bakpotatis i folie över samma glöd.

Bok har sträcklästs i min hängstol i solen. Näsan fräknig trots solfaktor 50. Det är ju så skönt att sitta i solen!!...

Nu har jag badat i badkaret, och överlämnat detta till barnen. Sitter faktiskt just nu och väntar på att de skall komma upp, så vi kan läsa några sidor i den spännande boken vi fått av faster.
Känns som dags att runda av denna fantastiska dag.
Hunden, jag, kalhygget och Uppsalasiluetten i solnedgång.
Och sedan en slurk Ben&Jerrys med frysta hallon i soffan. Men stearinljuset brinnande och kastandes skuggor genom plåthuset medan natten smyger sig på...

Inga kommentarer: