onsdag 1 maj 2013

Det går, det gör det ju.

Foten är på bättringsvägen. Lindad och ond, men på väg att bli bättre.

Solen står som spön i backen, denna underbara första - härliga maj.
Satt ute i solen en lång stund idag innan jag gick till silververkstaden.

Jag mötte någon en gång som frågade / påstådde "Ahaaa!! Du jobbar heltid med det där!"
Ehh. Det kan man ju lugnt påstå att man gör.

Skulle vara lite kul att klocka sig själv, alltså slå på räkneverket varje gång man jobbar i silververkstaden - eller gör något jobbrelaterat om man har ett eget företag...
Det blir sina modiga timmar kan jag tro.

Jag tror, att om man skall ha ett eget företag, så måste man nog verkligen gå igång på - eller brinna för det man gör! Och då helst alla momenten.
För det är ju inte bara att "såga till och banka på lite smycken" direkt...

Det är så långt mycket mer att jag knappt vågar mig på att skriva upp det just nu.
Men det vore verkligen ett intressant att läsa det.
Gissar att det dessutom kommer att bli / vara en pågående lista, för att det tillkommer moment och uppgifter hela tiden också.

De stora "momenten" för mig är ju såklart silversmidet.
Och orderhanteringen, och webshopen - åhh vad jag älskar ehandel!!
Och marknadsföringen och planeringen. Och bokföringen - som jag Tack och lov till mig själv för det - fattat beslutet att ha en redovisningsbyrå för!

Det är då, skulle man kunna säga, rubrikerna i min arbetsvardag.
(Som då får samsas med de andra rubrikerna, såsom jag själv - för liiiite egentid skall hon väl ha?..;o)
Familjen, motion och utfodring. Vänner, böcker, huset för att nämna några.

Men allting som jag gör kommer ju från mig själv, och jag inser att det är svårt ibland att skilja på företaget och Tina. Arbetstid och fritid.
Måste göra - vill göra - borde planera att göra...

Var sak behöver sin tid. En stukad fot både tar tid, och ger tid. Tid när man sitter stilla för att man är genombrutet trött och får ont av att hoppa/linka/halta/hasa/luta sig fram och upp.
Tid för eftertanke, lite extra bokläsning eller njut i solen.

Jobbet, och alla andra roliga saker tar jag tid till i alla fall.

Skall man hitta en bild till den här inläggsfalls(haha)vinkeln också kanske?...
Vad sägs då om den här;
Tagen igårkväll - valborgsmässoafton. Sittandes på en bänk utanför huset. Betraktandes mina tre älskade barn spelandes en fotbollsmatch med lysstavar i skymningen.


Inga kommentarer: