onsdag 15 maj 2013

Morgonstund har guld i mund...

Min morgon började så tidigt imorse så det nästan var "kvällen-före!" 
Hämtning av glada semesterresenärer på Arlanda på schemat. Jojjo. Mitt i natten...
 Hade knappt hunnit duna in så ringde alarmet.
Arlandahämtning. Det. Är. Inte. Ens. Ljust!...
 Vill du ha mina bästa -gå-upp-för-tidigt-tips?
* Drick minst en halvliter vatten innan sänggång.
* Ha en härlig Alarmsignal. Jag spelade in min bebis ( Lilleman - nu 6½ år gammal..) första skratt!

Jag kom iväg i tid, efter en snabbkoll på Flightradar24 blev både deras och min ankomst till Arlanda perfekt synkade!

Idag har jag dock varit lite osynkad! Barnen ( som tack och lov pappan skjutsade till skolan) vaknar ju samma tid oavsett det är skoldagar, helg eller semesterledigt. Klockan 7. Så min stackars lilla sömn jag fick ihop räcker inte till mer än det nödvändigaste. Silver för resten av dagen!!
Som silversmidet nu i student-dop-bröllops-och-avslutningstider!

Frieriring på annat språk.
Gotländska!
Mammahalsband, Lyckoamulett med maskingravyr - fräsning
och berlockerna Prisma och Hjärtan i länk.

Namnringar med typsnitt Elin.
Datum, och en betydelsefull text på kanten

Klassisk silverbricka med typsnitt Charlie
Klassisk silverbricka med typsnitt 3mm original
Klassisk silverbricka med texten vågratt,
 stansad i typsnitt original 1.5mm
Diabetessmycke, maskingravyr med
telefonnummer på baksidan.

Inga kommentarer: