torsdag 23 maj 2013

Silverringar, förlovningsringar, namnringar & Kärleksringar!

Full silversmidesaktivitet råder i vår lilla - fina! - silververkstad! 
Flera bilder på ringar och andra personliga smycken finns både på vår Facebooksida; facebook.com/alskadebarn.se och på min hemsida alskadebarn.se , där man också gör beställningarna.
Namnsringar i silver med hjärtan i 18 karat guld,
namnen maskinfrästa & oxiderade
 Ringarna på bilden ovan är 5mm breda och 2mm tjocka. Ringarna nedan ä'r 3mm breda och 2mm tjocka.
Ovan har ringarna fräst gravyr och nedan är bokstäverna handstansade med stålstämplar och hammare.
Båda ringkombinationerna har namnen ovanpå ringskenen och sedan födelsedatum, längd & vikt på kanten.
Namnringar 
 Nedan en kombination av "hans & hennes Kärleksring" och de "Älskade barnens ring" som är lite smalare.
Ringarna är 2mm tjocka, och ena 8mm bred och andra 3mm bred.
Gravyren fräst och oxiderad.
Kärleksring och Namnring.
 Vigselringar på personligt vis. 3mm breda i 1mm gods. Texten handstansad med stålstämplar ovanpå/utanpå, och namn och datum graverade på insidan.
Personliga, unika, egendesignade vigselringar
 Och så fick jag en bild på mailen idag!! Den är så fin!! Jag ÄLSKAR när jag får bilder på våra smycken som används! Denna fantastiska bild fick jag av Anneli B - Stort tack & kram för att du tog dig tiden!
Smala namnringar
Namnringarna är 2mm breda och 2mm tjocka. tre stycken på samma finger.
(Precis som jag har!... ;o)

Inga kommentarer: