torsdag 17 maj 2012

En dag som andra, fast annorlunda.

Vaknade av att telefonen kvittrade till.
Klockan 10. Oooops.
Nåja, så kan det gå när man är uppe (ensam hemma) alldeles för länge.

Och inte vaknade jag då pappan Ulf kom hem heller från sin kompiskväll.
Härligt utvilad var jag i morse.
Sedan har det hänt grejer. Massor av grejer. Vi har fått ungefär precis hur mycket som helst gjort idag.
Denna röda / lediga / vila-från-jobbet (?!) dag. Norges nationaldag, 17 maj.

Jag är så trött i kroppen. och Uffe blir nog ännu tröttare, han håller på ännu med oljning av altanen...
Barnen har kraschat framför barntv, mätta på snabbmiddag. Fiskbullar med hasselbackspotatis. (!?)

Jag har hunnit vara i silververkstaden också! Barnen spenderade några timmar hos en kompis, och det gäller ju att nyttja tiden maximalt.
"Mellanhjärtan" med maskinfräsning oxiderat. I extrakedjor
då bäraren önskar den i olika höjd, och hon har reda
två likadana hjärtan - andra namn - på sin halskedja.

Idbricka, från en vän till en annan. Namn & datum på baksidan

Klassikern, "Klassiska silverbrickor" går aldrig ur tiden.
Här med sötvattenpärlor och hjärtan av silvertråd i länk.
Vi får se hur länge vi orkar vara uppe.
Nu - innan min andra dubbla espresso för dagen kickat in, känner jag att det skulle vara precis hur skönt som helst att gå och lägga sig redan.
Då skulle det bli en väldigt, väldigt kort dag, som vi hunnit otroligt mycket på.

Inga kommentarer: