måndag 24 november 2008

Bullbak i Köket, Snöstorm ute!


Egentligen borde jag ju förstås haft en bild på de färdigbakade bullarna...
men vid den tiden hade jag gått ut i verkstaden igen, för det var minsann inte jag som bakade bullarna...
Det var pappan tillsammans med barnen. En plåt ivar gjorde de.
Fyra härligt doftande bullplåtar stod och spridde hemtrevnad i köket.

Ute rev stormen, det snöade från alla håll här i Uppsala igår!!
Vi var ute och skottade flera gånger, barnen hade jättekul!!...

Imorse var det nästan fyra decimeter ute på vår gång till bilen.
På dagis hade grinden snöat igen, så vi ( jag och Charlie ) fick gå runt huset, och gå in bakvägen.
Emil och Joel trotsade både snön och grinden som ju var begravd under allt det vita och hade jättekul hela vägen in till dagiset.

Sedan bar det av - jag som ju har mitt jobb "hemma" av in till revisorn 2 mil in till stan.
Är det inte så typiskt att det går och blir snöstorm med varningar för både blixthalna, snödrev och avåkningar??
När jag för en gångs skull skall in till stan?...

Nåja, jag kom både dit och hem helskinnad.
Sedan kom pappan hem och han åkte och hämtade våra förskolekids.
Jag - som ju inte kunnat jobba under förmiddagen tog igen den förlorde tiden i Silververkstanden, så kvällens återstående jobb är det på kontoret.
Guuu så skönt.
Kanske, kasnke hinner man med en - ganska - nybakt bulle och en kopp te framför tvn med mannen innan det är dags att sova?

Man får väl hoppas det...

Inga kommentarer: