onsdag 19 november 2008

Det finns Liv därute som Fryser!...


Inatt var det -6grader hos oss.
Det kallaste sedan det häromnatten kröp ner emot -4grader...

Sedan två månader tillbaka har det kommit en liten svart katt och strukit omkring vårt hus.
Den är så liten, och verkar så desperat.
Den vill klara livet nu i vinter.

Jag är ingen kattkännare, men jag skulle tippa på att den är född i somras.
Jag fruktar att den är en sommarkatt, eftersom vi bor så till...

Den lilla katten kommer springades på mornarna då vi skall fara till dagis, och om man inte är på sin vakt smiter den in i huset...

Vi kan inte ha en katt till, maken är ju så allergisk och vi har redan en katt, min gamla Perser som tydligt visat hur hon trivs med andra katter.

Jag har frågat runt överallt och jag har bett de jag känner fråga runt.
Jag har satt ut annons på Blocket och jag har varit i kontakt med alla katt/djurhem som ligger någorlunda nära i kommunen.
Ett har lovat ta hand om den lilla katten, men först om två veckor.

Min man har byggt en koja och isolerat den, jag har bäddat med mjuka filtar.
vi ställer ut torrfoder - blötmat kan frysa och skada tänderna. Vatten ställer vi ut, och byter isen som blir mot vatten hela tiden.

Jag hoppas så att den lilla katten får ett hem. Hoppas, Hoppas Hoppas!...

Inga kommentarer: