tisdag 18 november 2008

Flera barn?...


Här är ett halsband till en mamma som varit gravid två gånger.
Först en gång.
Sedan en gång till, då med trillingar!...
Helt fantastikt!

Barn är ju bara så underbart!...
Jag skulle nog kunna ha en hel hög, för jag älskar verkligen barn!
Man undrar om det där bebis-suget kommer att mattas av någon gång?...
Fick frågan om inte vi skulle "försöka" med en liten till, kanske en tjej den här gången, men det blir nog inte så. Två kändes lagom, men tre var perfekt för oss.
Men underbart, fantastiskt och alldeles otroligt härligt har bebistiden varit för mig.
Minns den där första spännande tiden som vi tillbringade i en euforisk bubbla.
Man minns likson inte det jobbiga. Men vi hade det inte så jobbigt, faktiskt..
Jag skrev ju massor då. En bok har det blivit mängdmässigt.
Det var ju inte lika uttalat med bloggande då, i början av mitt mammaskap 2003.

Jag skall nog leta fram den där högen med nedskrivna ord, och läsa lite ikväll framför brasan.
Njuta av lugnet och Minnas...

Inga kommentarer: