söndag 9 november 2008

Farsdag! Er dag, alla fantastiska Pappor!


Jag hoppas ingen har glömt sin far idag.
Trots att jag är "handlare" hoppas jag att alla pappor fick en varm kram av sina barn idag, eller ett värmande telefonsamtal.
Många, många pappor - vet jag ;o) - har fått smycken som faktiskt jag har tillverkat.
Gissa om det känns i hjärtat?...
Låg kvar med min lilleman i sängen en stund och egotankarna rusade iväg lite;
Undrar hur många pappor som öppnar sina paket idag och får ett glimmande smycke gjort av mina händer?...
Mitt företag; Älskade Barn. Drivs av kärlek. Älskar verkligen att jag får ynnesten att jobba med det som är så roligt!
Att jag själv bestämmer över mig tid, och faktiskt kan ha mina älskade barn bara en kort tid på dagis.
Att det innebär en del - mycket! - kvällsjobb gör faktiskt ingenting.
När barnen sover tryggt i sina sängar, då går jag gärna till jobbet efter att ha fått umgås med dem hela eftermiddagen och kvällen.

Ser fram emot nästa fas nu!

Aktiebolag.
Nyheter i sortimentet på väg in.
Min man gjuter på några prototyper som ev. kommer att ingå i ordinarie sortimentet snart.

Några nya idéer på stansar. En kom ju in häromdagen. Den underbar lilla barnafoten!
Nyheter är ju alltid roligt!
Jag älskar när jag blir utmanad av någon kund att tillverka något efter dennes / dennas idé!

Nu har barnen somnat för ikväll. Dags att bege sig ut i Silververkstaden en stund.
Inte sent idag, utvecklingssamtal på dagis imorgonbitti, tidigt, tidigt!
Denna veckan är laddad med möten.
Passa tider! Viktigt!...
Godnatt för nu!

Inga kommentarer: