fredag 13 februari 2009

Betydelsefulla människor bär betydelsefulla smycken...




Vilken härlig grej egentligen!
Mannen som ger sin kvinna ett smycke med deras gemensamma barns namn på!

Kvinnan som av samma kärlek ger sin man ett smycke med hela familjens namn samlade...

Från en älskad person till en annan.

Många smycken åkte min man in till Postens företagscenter med igår. Hela tio minuter tillgodo den här gången.
Det är ju mycket med det där. Inlämningen för brev - mina paket räknas tydligen till brev - är 18.00 för leverens dagen efter.
Det gäller att hålla tungan rätt i mun, så allt blir rätt och man hinner göra så många smycken som möjligt och ändå hinna in till Posten innan 18.00.

Tur att man få hjälp. Åtminsione med paketlevereringen fram till Posten. För jisses, vad jag var svart i ansiktet då jag var klar. Barnen hade jättekul åt mig, och jag sprang och jagade dem tills de kikande!

Postpersonalen hade säkert blivit livrädda om jag störtat in framåt stängningsdags med hela "legolådan" full med kuvert.
Sotarmaffian...

Som tur var kom farmor och farfar och lekte en stund ute med barnen så jag fick tvätta bort det värsta.

Well. Nu återstår att lita till brevbärarna att de sköter sitt jobb så alla smycken hinner fram tills imorgon. Alla Hjärtans dag!
Glöm inte en liiiten överasskning till din kära!...

Inga kommentarer: