söndag 22 februari 2009

Klassikern.


Klassiska Silverbrickor på karbinhakar i Ringkedja. Den ena brickan i en extrakedja.
Jag tycker det är så fint då smycket smalnar av nedåt.
Antingen i en extrakedja, eller att brickorna har två olika längder.

Men attans, vad jag är tokkär i mina nya ringar! (Se inlägg längre ner...)
De sitter så snyggt på vänsterhanden... En ring för varje älskat litet barn.

De små barnen, jag och mormor var ute i snö(o)vädret hela dagen!
Snacka om att vi fått motion då vi kom in!
Ändå *stolt* körde jag ett Trappmaskinspass nu på kvällen.
Sitter här och varvar ner för att kunna somna sedan...

Ute i snön lekte vi kattåråtta.
Man stegar upp en stor cirkel i snön, och stegar sedan inuti den cirkeln upp ett kryss. I mitten av krysset skall man ha en rundel, som ett "bo". Därinne är man säker för katten...

Råttorna kilar sedan runt i krysset och runt i cirkeln. Efter kommer katten....
MJIIIAAAAAAOOOOOOOOO!
Då katten fångat en råtta blir denna en katt och turen att jaga går över på den fångade.

Mormor sprang så ivrigt ( livrädd? ;o) så hon föll pladask rakt framstupa i den djupa snön!!
Tokmormor!...

Charlie och pappan gick in en stund före och lagade ugnspannkaka.
Neehhh....
Pappan och mamman fick vackert nöja sig med varsin viktväktarwienerkorv och kokta haricots och broccoli.
Men det doftade ljuvligt av den varma, tjocka pannkakan, sylten och av grädden.
Barnen och mormor intygade att det var jättegott!...

Nåja. Det finns pannkaka kvar, och omjag kör ett trapp.pass till imrogonbitti så kan jag fasen käka en liten bit till lunch. Med liiite sylt om jag skippar grädden...
*längtar*

Nu är det dags för en dusch.
Sedan väntar mig en superspännande bok! Tänkte försöka hinna några kapitel innan mina ögon sluts för natten...
Kram!!

Inga kommentarer: