söndag 8 februari 2009

Silversmide, Ringar i 4mm bredd.


Mäktigt...

Hann smida en hel bunt med smycken imorse, tiiidigt tidigt...
Då familjen slog upp sina blå hade jag gjort "hotellfrukost" - min fars uttryck.
Han är den som har fått mig att uppskatta den arla inmundigastund.

En dröm jag har och suktar efter är att få vakna fullständigt utsövd i mjuka täcken. Duscha, för att "gå-ner-till-framdukad-hotell-frukostbuffé"!...
Ack denna ljuvliga dröm.
I sommar, då jäklar. Hela familjen, lugnt och fridfullt i en öde hotellrestaurang, med hela frukosten för oss själva...
MMmmmmmm...

Vad som är bäst på buffén?.. Kan inte välja en sak.. Bäst är Mångfalden...

Well.
Idag har vi även hunnit storstäda bilen. Skall den bytas imorgon måste den ju vara fräsch. Och tömd på våra saker.
För saker, det blir det. Även om jag är pedantiskt med just bilen.
På små ytor gör sig utrymme bäst..

Men en liten leksak här, en liten pryl där.
En penna, några visitkort, lite grus och några barr. Löv, fläckiga mattor av smält snö från busigabarns skor...
Någon bok, ett par skruvar. Mynt.

Man hittar en hel del i en bil.

Städade tvättstugan också. Och "andra" hallen.
Space!! Jag gillar.

Ikväll blir det bädden tidigt. Kände i morse jag jag borde gått och nassat flera timmar tidigare än jag gjort.
Nåja, en vaken lördagkväll kan ju vara trevlig den också.
Nån smäll skall man ju kunna ta.

Nu skall jag utmana resten av familjen på Buzz.
Tjolahopp!

Inga kommentarer: