tisdag 3 februari 2009

Sjuk Lilleman.

Lillemannen började snora i fredags, och fick sedan feber natten till lördag.
Jag hoppas inte det är influesan som börjat på dagis...
En av Charlies fröknar hade feber torsdag - fredag, och då jag pratade med henne i morse hade hon varit rejält sjuk hela helgen.
Suttit och kramats med en liten tjej på dagis som fått feber.

Influesan har visst kommit till Uppsala, men jag hoppas det bara är en vanlig januari-snuva som är snabbt övergående.

I höstas valde jag att ta influensavaccinet, det finns inte en chans att jag hinner vara sjuk..
Men vad gör man om de små är sjuka?...Jobbar på natten - och det - mina vänner märks...
Jag är så trött!...
Försökte mysa lite med Charlan på sängen en stund, men ack, det är ju så mycket roligare att hoppa i sängen tycker lillemannen!...

Vi avbröt myset och gick ut i tvättstugan istället.
Fick två tvättade maskiner. Hängda och tvätten från igår vek vi och stoppade tillbaks i respektive lådor.
Ibland är det bra att ha ett par extrahänder, även om de bara är två och ett halvt år gamla.
Han vet precis vart pyamaslådorna till storebrorsorna är.
Han hittar direkt till sin egen låda med byxor.
Pappan kläder in i pappans garderob!
Min lille duktige söte kille! Charlie alltså. Pappan är väl också ganska söt, men inte så liten...

Ikväll kommer mormor och morfar. Mormor skall jobba och då nyttjar de våningen ovanpå vårt garage.
Annars bor de i villan i Öregrund. En lite för lång sträcka för mormor att pendla till och från nattjobbet på Akademiska Sjukhuset.
Fick ett mail imorse, mormor längtar så efter sina barnbarn!
Då hinner jag ut i verkstaden en stund i eftermiddag. Kanske kommer man isäng före 22.00. Det vore en dröm!...
Morfar har dessutom lovat Charlie att få följa med in till stan och köpa tårta nån gång.
Om Charlie inte har feber imorgon tror jag att jag skall beställa en liten bit Prinsess till mina barn.
Jag?
Har redan gått ner drygt sex kilo! Tårtan skippar jag, men jag vet att barnen skulle bli så glada!
Kanske jag hinner jobba undan lite imorgon på dagtid då?... Komma ikapp.

En hel del pusslande som egen företagare och mamma.
Men, livet är faktiskt bra härligt.
Man är i sanning völdigt lyckligt lottad. Även om friska, glada barn är det som värmer hjärtat allra bäst!

Inga kommentarer: