onsdag 4 februari 2009


5mm breda ringar i 2mm tjockt silver.
Jag hann med mycket igår.
Flera paket skall med lantbrevbäraren idag.
Lilleman har fortfarande feber. Just nu sitter han i morfars knä, jag hör dem från vardagsrummet. Läser i en bok och diskuterar huruvida man skall använda skiftnyckel eller hammare för att laga bilmotorn i boken...
Morfar, nybliven - om än "för tidigt" pensionär skrattar åt Charlie 2½år´s utläggningar om vilka verktyg man använder.

Jag har just betat av nattens mail.
Det sista mailet jag svarade på var 22.36 igårkväll. Under natten ramlar det in fler.
Charlie vill inte alls att mamma skall sitta vid datorn, så igår morse protesterade han högljutt.
Idag går det bra. Morfar är här. Charlies favorit...

Upptäckte till min stora förargelse att det kommit spam i gästboken.
Det var länge sedan sist och då blev jag tvungen att stänga den.
För att öppna den korta stunder för att lägga in alla goa inlägg och sedan återigen stänga möjligheten att skriva i den.
Nu trodde jag det skulel gå bra.
Det är verkligen synnerligen irriterande alla spam! Jag blir uppriktigt förbannad!
Skall verkligen lägga ner energi på att försvåra / göra omöjligt att lägga in sån här skit.
Har de en gång hittat hit, så blir det fler och fler - min erfarenhet.

Nu är det tyst från vardagsrummet.
Skall erbjuda lite förmiddagsfika.
Kaffe, kaffe, kaffe viskar mitt medvetande... Rykande hett. Nymalet med tjock crema och toppat med några droppar mjölk...
Java... Det svarta Guldet.

Inga kommentarer: