tisdag 28 juli 2009

Kämpa!!


Nyhet! LyckoAmulett. 22mm i diameter, 1.2mm tjock.
Här sitter den i två silverringar på 3.8mm Ringkedja.
Fler bilder finns som vanligt på Älskade Barn AB.

Uj, vilken dag det har varit!
Somnade igår natt med de yppeligt goda intentionerna att ta en joggingrunda på morgonen innan frukost idag!
Om viktminskningen skall fortgå till målvikten några kilon bort så skall det till lite mer nu - särskilt under semester och födelsedagstider tycks det...
Så.
Bara att ta sig an!

Vaknade med jordens ryggsmärtor.
Korsryggen håller på att ha av mig på mitten.
Vet inte vad det kan bero på, men mina misstankar går till mitt undermedvetna eftersom det var synnerligen länge sedan jag var "ute i spåret"...

Beställningarna rasar in i samma takt som betalningarna, så det är fullt ös i verkstaden.
Tur att de flesta beställningar och frågor kommer via mail så man kan beta av dem "i pauserna" framför datorn.
Då telefonen skräller ute i verkstaden blir arbetet avbrutet, även om det är jättetrevligt att samspråka lite med glada människor också förstås!

Gjorde fel på ett smycke idag också. Det händer inte ofta, men här missförstod jag kundens önskemål.
Ingen fara på taket, silverlagret är välfyllt och det är bara att smida nytt.
Det var ju inget fel på smycket, mer än att texten skulle gå "åt ett annat håll" så det får läggas i den lilla "visningshögen" och vänta på nyfikna fingrar att klämma lite på det.

Sedan sågade jag mig i tummen! Räddade visserligen smycket som satt i klämman, men vänstertummen fick sig en reva.
Tur att jag knappt använder den tummen till mycket mer än lägga an sågen mot...;o)

Smycket på bilden har jag haft en tanke på länge, och trots att det var tokmycket idag kunde jag inte låta bli att lägga in det i sortimentet nu ikväll.
Jag ångrar mig väl i morgon bitti, då jag faktiskt hade tänkt gå och lägga mig innan 21.00 idag.
I morrn är det lika mycket nämligen.

Farmor och farfar ringde och hörde av maken min - svampjaktsmästaren - att våra skogar runtomkring har invaderats av Gyllene Kantareller och planerar komma ut och ta kidsen med sig till skogs på picpic och svampjakt.
Huset blir således mitt, och mitt arbetes only.

Vila, det skall jag göra en annan dag.

Inga kommentarer: