onsdag 8 juli 2009

Ringar & Regn.




Flera olika sorters ringar, cirklar, amuletter och rondeller finns hos Älskade Barn
Några av dagens exemplar ovan.

När jag skulle in till posten idag med dagens laddning paket tog jag lillbilen.
Behövde kolla däcktrycket också.
(Passa på, passa på...)
Stannar vid macken.
Upp med solbrillorna på huvudet.
Fram med luftslangen. På däcket.
Pumpa.
Då kommer regnet.
Skyfallet.

Just som jag stressat igenom alla fyra däcken och kliver in i bilen igen hinner jag inte ens slå på vindrutetorkarna förrän jag bländas av solen igan.
Vilken tur jag har, right?...

Nåja, jag gillar ju i vilket fall inte att skjuta upp saker. Nu blev det gjort i ösregn, men det blev gjort.
Snabbt.

Passade på att handla på vägen hem.
Flera kassar med mat.

Kom hem lagom till middagen.
Uffe och Charlie hade dukat och serverade grillad kycklingfilé ála Hot med sallad!
Mums!!

Nu har barnen tränat simning i poolen, de har just kommit in, och skall nu nattas.
Jag ser fram emot en ledig kväll faktiskt.
Ingenting kvar på beställningslistan som är betalt och måste smidas.
Jag gillar ju inte att skjuta upp saker. Alls.

Nu skall jag unna mig ett fotbad, några kataloger av diverse slag och en eller ett par skivor vattenmelon.
Tjaa. Det blev en mycket bra dag av den här också.
Såklart.

Inga kommentarer: