fredag 10 juli 2009

Klart det finns!!


Två stycken silverrringar, 5mm breda och 2mm tjocka.
Jättefint tillsammans!

Jag älskar det enkla, raka lite "kantiga".
Rena linjer, enkel renhet och varaktig design.
Det var någonstans jag läste att "tidlös" inte är ett vidare bra uttryck, men det dementerar jag å det bestämdaste.

Under en tid av mina barns liv älskade jag retro! (Inte så tidlöst...;o)
Fick flera lådor med barnkläder (mina egna, gamla!) av min mamma.
Nu har jag ju "bara" grabbar, men visst fanns både en och annan tunika och manchesterbralla som de kan ha!
Retro för mig är från tiden jag själv var en glad bekymmerslös unge på sjuttiotalet!
Vilda mönster i glada färger!
Mjuka plagg i velour!
Praktiska lösningar med knappar, dragkedjor och muddar!
Söta klänningar och tunikor med härliga mönster som "gömde" de värsta matfläckarna!

Min mamma och min pappa.
Det är mina levande skyddsänglar!
Människor som fångar upp en då man faller.
Blåser då knät gör ont och sätter på ett plåster.
Männsikor i vars öron man kan viska hemligheter och tala förtroligt med.
Som lyssnar.

Som man vet finns där, bara ett ögonblick bort...

Ett älskat barn är ett tryggt barn.
Jag vill ge mina barn den trygghet jag har än i dag ( och jag är gammal!...) hos mina föräldrar.
Ställa upp. Vara med.
Lyssna och älska ända in i själen.

Tiden rinner som vatten under en bro.
Att stå vid räcket, ploppa stenar och låta pappa peka ut de glimmande stenarna som dras med i strömmen på bäckens botten.
Att beskåda små, små fiskar som stretar emot vattenmassorna i sina egna små liv därunder utan.
En trygg hand att hålla i, längs vägkanten på väg hem.

Det är vad skyddsänglar gör.

En skyddsängel är förstås också med en då man blir stor.
Någon man kan lyfta luren till och begråta orättvisor på jobbet.
Eller någon vars öra får höra om taskiga "kompisar" eller korkade partners.
Som lyssnar.
Och som man vet finns där, bara ett ögonblick bort.

Andra skyddsänglar finns också.
Som man inte ser. Men som ser en själv.
Vi har alla en skyddsängel som viskar till oss, och som vi hör bara vi lyssnar riktigt ordentligt.
Några tror jag kallar den "den inre rösten".
"Samvetet"... "Magkänslan".

Sitt i ro. Meditera om du kan.
Lyssna.
Vad säger din egen skyddsängel till dig just nu?...

Inga kommentarer: