söndag 31 maj 2009

Alla Mammors dag!!




Mina varmaste av kramar till alla mammmor därute i vårt avlånga land!
Här har solen strålat, vi har hunnit massor hemma.
Farmor och farfar har varit här och hjälpt till.
Mest med att passa barnen.
Själv har jag stått som tyngd på pooltrappan som skulle tyngas ner i vattnet för att räcket skulle skruvas fast.
Badankan med termometer under hånlog åt mig och visade den blå randen "ända-upp-till-12-grader".
Inte varmt. Inte skönt... Alls...

Nu återstår ett par dagar med poolvattnet upp-pumpat på tegeltaket så det får badvänligare temperaturer. Fort!
Det hade varit ljuvligt då vi kom hem efter fotbollsträningen att få slänga sig i spa´t.

Nu fyllde vi badkaret till barnen istället.
Själv skall jag ta mig en härlig dusch i svalkande 25 grader så att man kan somna skönt.
Det är ganska varmt härinne.
Myggen är flitig på kvällen också, men jag inbillar mig att myggnätetn i fönster och dörrar hjälper. Till viss del...
Fattar inte hur de tar sig in?!...
Till min enorma glädje har vi inte sett till så många getingar ännu.
Hoppas de har flyttat lååååååååångt bort.

Imorgon är det måndag och ny månad. Juni. Juuuuuuuuniiiiiiii.
Sommar. Äntligen.

Imorgon skall bokföringen för maj göras klar och stämmas av.
Jag skall göra några beställningar och en plan för lunchen jag skall på på onsdag.

Förhoppningsvis kommer jag att lansera en nyhet i veckan.
Eller om jag vackert får vänta ännu en vecka. Den som väntar på nåt gott...
Ähh, den väntar alltid för länge.
Men det är hungern som är bästa kryddan.
Det skall bli roligt, och jag gillar att suga på karamellen lite.

Jag hoppas alla andra mammor har haft en lika fin dag som jag med älskvärda barn, och snälla pappor.
Nästa gång är det deras tur.

1 kommentar:

Lotte sa...

Haha, bästa stunden på min mors dag var nog timmarna alldeles ensam med boken och kaffekoppen! RO. ;) Men det toppas nog faktiskt egentligen av teckningen och de där blommorna han plockat själv (syrén, och en från rabatten, men arg på den kan man ju inte bli liksom...)Och det kändes ganska bra när jag susade förbi er och såg att ni ARBETADE denna varma dag, hihihiiiii.